Facturen sneller laten uitbetalen

Debiteurenbeheer uitbesteden

Het is zonder debiteurenbeheer uitbesteden niet te voorkomen dat er veel geld onderweg is naar een bedrijf. Als er wordt gewerkt met korte betalingstermijnen en als er snel wordt gereageerd als een betalingstermijn wordt overschreden, kan de hoeveelheid geld die onderweg is goed binnen de perken worden gehouden. Maar als de afdeling debiteurenbeheer minder effectief is, kan dat bedrag hoog oplopen. Er is een aantal manieren om dat tegen te gaan. De eerste manier is te investeren in de debiteurenadministratie. Een andere manier is het debiteurenbeheer uitbesteden.

Debiteurenbeheer uitbesteden

Gevolg van slecht debiteurenbeheer

De consequenties van een matig functionerende afdeling debiteurenbeheer moeten niet worden onderschat. Als te laat betaalde facturen pas na verloop van tijd worden ontdekt, zullen meer klanten het risico nemen om hun facturen wat later te betalen. Bovendien kan het te laat reageren op een te laat betaalde factuur juridisch voor problemen zorgen. Als er op dat gebied namelijk fouten worden gemaakt, is er een kans dat betaling niet via de rechter kan worden afgedwongen. Het gevolg is, dat je als bedrijf minder geld in kas hebt, wat ten koste gaat van de bedrijfsvoering. Het debiteurenbeheer uitbesteden is een goede methode om dergelijke problemen te voorkomen.

Hoe werkt debiteurenbeheer uitbesteden?

Bij debiteurenbeheer uitbesteden wordt de volledige debiteurenadministratie overgenomen door specialisten van CBMK. Zij werken met de modernste software, waardoor elke factuur die niet op tijd betaald wordt meteen wordt opgemerkt. CBMK zal namens jouw bedrijf een herinnering sturen en indien gewenst worden verdere juridische stappen gezet. Doordat bij het debiteurenbeheer uitbesteden aan CBMK wordt gewerkt met korte termijnen heb je als bedrijf na verloop van enkele maanden meer geld in kas. Een praktisch voordeel van het debiteurenbeheer uitbesteden is, dat je geen lastige gesprekken hoeft te voeren over te laat betaalde facturen.