Customer service medewerker worden

customer service medewerker

Customer service medewerker is een belangrijke rol in ieder bedrijf in verschillende sectoren. Er zijn dan ook talloze vacatures voor de functie van customer service medewerker. Een customer service medewerker werkt vaak in een groot team, maar wel zelfstandig. Je hebt dus een hoop collega’s, maar het werk voer je voornamelijk zelf uit. Natuurlijk zijn er collega’s en leidinggevenden of teamleiders die je kunnen helpen als je er zelf niet uit komt. Een customer service medewerker staat de klant te woord via de telefoon. 

Afwisselende of juist gerichte baan

Soms werk je als customer service medewerker niet alleen via de telefoon met klanten, maar ook via de chat op de website van het bedrijf waar je voor werkt of via social media kanalen. Het verschilt per bedrijf hoe de functie wordt ingevuld en of je alle kanalen afwisselt in je werk of juist gericht als customer service medewerker aan de telefoon of juist via social media werkt. Je kunt hier dan ook op letten als je zoekt naar een baan als customer service medewerker en graag juist alleen wil telefoneren of liever meer afwisseling in je functie hebt. 

customer service medewerker

Kies voor een opleiding

Om je nog beter klaar te maken voor een functie als customer service medewerker, kun je ook een opleiding doen. Je kunt bij Fabius opleidingen bijvoorbeeld al een diploma halen door elke week één les van drie uur te volgen. De gehele opleiding duurt 40 weken, waarvan de eerste 30 besteed worden aan de opleiding administratief medewerker. Aan het eind van de opleiding heb jij een diploma om te werken als customer service medewerker, maar ook een diploma voor administratief medewerker. Bekijk deze pagina om meer te weten te komen over de prijzen en verschillende leslocaties in Nederland.